Friday, July 20, 2012

14 July 2012

Saya dan sahabat2 yang lain pada asalnya takdo program lansung, sebab masing2 ado plan masing2. Ainil je ado plan sebenarnya, dia jadi pengapit bestfriend dia kat SAAS dulu , reception kat rumah lelaki.Dia jemput aku dengan geng2 aku masa kenduri dia kat shah alam, tp masa tu aku penat gila sebab baru balik dari Cameron. So kitorang dengan besar hatinya taklah pergi. “mak kate , esok kalau ko kawen ko makan sorang jelah! Orang sume tak datang kenduri kau”
Agak keterlaluan kata2 bonda aku tuh! Tp what ever pon. Kami 4 sahabat tak semena2 pergi ke kenduri yang nun terletak di singgahsana perdana menteri kita yang ke-6, putrajaya. Aku sebenarnya takde lah terer sangt dengan putra jaya nih. Setahun sekali pun agak payah nak nampak muka aku diperkarangan jambatan besi putrajaya tuh. So aku, nina and ochin bertiga sebab ainil dah memang kat sana, dia kenalah pegi awal sebab dia pengapit sang pelantinkan! So jumpalah dia kat sana, kemain ayuseliping si ainil dengan baju kurung modern kain ala2 keduts2. Inspired by button my button kate ko. Kami sampai dah pukul 3++ then sampai je terus balun. Bukan balun kompang!! Balun lauknye, kemain delicious. Lauk ala2 jawa sket! Ade yang suhun goreng dengan tempe ngan tahu tu, acar buah, rendang ayam n daging dan pelbagai lagi juadah. Lepas tu dia punye door gift punyelah comel & adorable.
Balik dari kenduri we olls singgah Alamanda, pastu aku buat pengakuan kat sahabat2 aku, ” korang! Aku sebenarnya tak pernah pegi alamanda”. Yes! Akhirnya aku ade geng! Nina pon tak pernah pegi jugak. Then jalan2 kat Alamanda tu , Alamakkkkkk...buhsannye! tak de ape yang menarik pon. Macam mall yang tak berapa nak mekar di tengah kota. Kedai nye pon so so jer! Ntah hape kedai ntah… So nye we olls pun menghabiskan masa berkukik-kukik di Starbucks persis gadis sosialista terunggul. Haccum… Ketika kitorang kat Starbucks ni kitorang telah membuat onar seperti kedai kopi tersebut kami yang empunya. Kemain seronok tatkala bersama sahabat handai. Berikut ada berkeping2 gambar senget kami ketika disana.
Lepas tehegeh2 kat Almanda kami sambung menghegeh2 kan diri kat Bangsar Village. Ewah!! Bangsarian lah pulak. Dorg2 nilah kononnye nak nyambut my belated birthday. Celebrated at “Plan B”, the food is good and sangat tasty. Tapi slack nye tangd waiter dia. Muka macam baru kuar dari balang jeruk. Masam gila nak mams. Aku cukup pantang. Kek nye sangatlah lazat. Red Velvet. So diharap kalaulah waiter dia yang terbaca entry aku nih, silalah tukar attitude kau ketika serve customer.

0 comments:

Post a Comment