Monday, April 23, 2012

KL - HANEDA, TOKYO - KL (DAY 1)

Hello… This year saya memulakan tahun saya dengan belagak macam org kaya walhal sebenarnye aku ini “orang miskin..” hehehe… Bulan 2 haritu pegi Japan visit cousin kat Tokai, Tokyo. Pergh sejuk dia tak hingat…mmg sejuk nak arwah, sumpah aku tak tipu!! Aku yg lemak access banyak nipon tido mengigil-gigil mcm org kene Parkinson. Ade hati nak pergi kat area snowboarding ko tau mak jemah…Haah... Nasib tak pegi, aku rase kalau pegi aku mmg jadi batu ICE CUBE BESAR kat sana! Hehehe…nnt I share pictures kat sana eh…internet kat umah udah arwah, ade masalah teknikal kate jiran saya. So kenelah salah gunakan internet kat opis nih.Tp saya guna mase waktu rehat! Sumpah!! Saya type ni pun mase rehat…Tapau mekdi, type dalam gelap. Sebab kat opis nih kalau lunch hour sume ngorok siap tutup lampu, kalau ade ruang dorg siap bukak seliping beg. Sumpah aku tipu jeeeeeee…kau ingat ni kilang kicap nak bawak seliping bag bagai!
ni mase tgh beratur nak naik flight... Ai pegi 19 Feb 2012 – 26 Feb 2012. Haaaaaa…kau! Lama tak lama gak lah citer nih! Flight pukul 2.45pm ptg, dihantar oleh harajuku girls. Eceh…harajuku girls puih… saya dihantar oleh boObiEs lah.
BoObiEs
Naik Air Asia… Nauzubillah…sakit nak arwah pinggang aku. Naik yang biasa punye, mmg sendat mendatlah tempat.Ai nikan dah saiz model Naomi Campbell…(sedapkan hati sendiri). Perjalan lebih kurang 8jam. Rasenye mcm 8 hari ai atas plane. Departure at 3.30pm and arrived kat Haneda 11.00pm. Then Milyn < adek sedara pick us up kat airport. Kuar2 je kami kene tahan dgn FBI Japan. Kuang hajaq!! Ape muka ai olls ni mcm Taliban ker? Ai tak bawak bom lah dalam beg!!! Ai bawak sambal setan (sambal ikan bilis goring) & serunding je tau! Pastu ade lah cekelet 4 bar besar pastu milo 10 peket pastu biskut sepeket…(eh…banyak plak) Nasib baik mase kene tahan tu Milyn dah Nampak kitorang… eh lupa! Ai pg Japan dengan my BFF! Ainil Izza. Then dia tanye mcm2 pastu kitorng lopong depan dia…yang bestnye FBI tu tak tau speak English lansung. Hapah sepatah haram dia tak tau English. Nak suh ai ckp jepun ai tau 1 words sahaja. ARIGATO. Pastu Milyn pun speaking la yak poon (boss saya kata Jepun @ Yak Poon). Pastukan…they pick us up by car. Ai dok imagine naik tren ke umah dia…pastu dlam kereta pun sejuk nak arwah jugak…CISSSS…. Sumpah fun gile rumah yang we stay for 3days tu. Rumah kawan Mylin because umah Milyn is a little small. Rumah kawan dia ni ade 2 bilik,sumpah rumahnye sangat cute and cozy. Lay out umahnye sangat simple. Masuk rumah je jumpa dapur kat sebelah kiri, then sebelah kanan toilet. Straight ahead 2 bilik. Ai share bilik ngan ainil then mak lang, mylin and adek 1 room. Sumpah cute and best gile…everynight before sleep kitoang bukak FB and stalk page org and kutuk and gelak sampai mak lang sound.. “Korang ni tak mengutuk tak boleh ker…??” hahaha… yang bestnye shower dia shower berani mati. Kalau ko tak tune airnye mmg sama ada kao mati keras kesejukkan or ko mati menggelupas kulit sbb panas. Hahahaha….

0 comments:

Post a Comment