Monday, May 9, 2011

Selemau kerepek pisang hari sabtu…

Baru baik dari cirit-birit merangkap keracunan makanan. Haihhh... skang ni tgh pedih, mane doknyer? Sek memerut jer... sampai tak keluar haper dah...keluar air jer... Penatnye rase, bodoh la doctor tu, sepatutnye mandatory cuti sakit untuk cirit birit dan keracunan makanan di anjakkan ker 2-3 hari! Letih memerut ni sama letih dengan mengemas mase nak raye! Hadoiiii… dah la garam galian yang disyorkan untuk menambah tenaga oleh
Dr.Lucy tuh aku xbawak. Ni mau merangkak nak ke kereta kang! Penatnye rase mcm bulan puasa. Aku dah telan sandwich 4 keping, nestle yogurt drink sebotol,nestle fitness flakes tu pun aku dah taram! Sekarang ni lapar lagi!!! Sebb aku baru lepas memerut.
OOOOIIIII….. sek berak je, berbunga la jubo aku!

Eh, tajuk kerepekkan? Kui…kui…
Perumpamaan tuh aku guna sbb, weekend haritu maklang “BARU“ buat kenduri, adik dia kawin. Dia hantar macam2 makanan kat kitorang, ade bahulu – yg aku makan telentang(kalau korg aikuti fb akulah), ade maruku melayu, kepek pisang, rendang hitam, ayam masak merah, kuih koci (yang bisa membuat gigi palsu bapak aku lari paksinya) macam2 lah... sampai kenyang terbangak-bangak lah mentekedarah...

Pastu mase aku tgh syahdu telan bahulu, rupan2nye bahulu tu dah hurung dek semut. Dah la berdesertkan semut hitam lepas makan tengah hari! Hamlau betul. Dah la aku mmg pelupa, makan semut kalu... alzheimer aku! Pastu tak jadilah habiskan bahulu tuh, aku tukar dengan kepek pisang lazat! Hallamak.... makan sambil baring, kaki bersilang lagi... tinggal tak tercekik mampos jer! Sebelum mengoyel kudaps2 tuh aku dah makan ubat sesema yang bias membuat diri mengantuk! Konyel2 punye konyel punye konyel…tertido, kepek pun duduk rilek je melemau atas perut aku…. Bila aku bangun nak sambung tale balik…dah lemau seantero… puih, macam makan butter cookies! (nak tere gak tuh)

SEKIAN…

0 comments:

Post a Comment