Monday, May 23, 2011

Kecewa dgn EN.AYAM… @ KFC HOLKDINGS

Last week pegi makan kat KFC, Tesco Bukit Tinggi. KFC ni kire makanan ruji bapak aku lah, so aku dgn KFC sepeti isi dengan lemak hubungan kami. Lari tajuk dah nih…. (go-stan balik)
Lunch khamis haritu g makan KFC dgn office mate kat Tesco , Bukit Tinggi. Kecewa yang teramatlah sangat dgn service dorg. Dah tau luch hour, pack giler… bukak la 3 counter. Ni bukak 1 counter je, dah tu yang jaga counter tuh budak trainee. Lembap satu hal, mmg tokse ghoyat lah…
Peh2… Makanan sangt tak presentable! Size ayam tak consistent! Kecik besar2. Dahtu kalau cheesy wedgesnyer pulak. Nampka effortless giler. Nampak sangt mcm dorg campak jer kentang tu dalam paper container tuh and picit sauce. Bukanlah nak suruh susun ikut size besar ke kecik or susun corak bunga , tp atleast letak lah elok2. Malu nak kutuk but this true, kalau branch manager melayu, alamat merepek lah kedai tuh. But not every shop lah, cume part of it.
Haih… macam maner lah KFC nak compete dgn fast food company lain? Kalau dgn pizza hut tu tak yah compete lah… sebab quality nyer lebih kurang jer. Ha… ade kes gak kat Pizza, (mesti korg kate aku ni kaki complain kan?) Hello consumers rights ok!!
Kat pizza hut jusco bukit tinggi, lagi mcm gampang… Mase OTW masuk tuh dah macam siol dah. Dorg kan kunon2 nak buat mcm Kenny Rogers, ade sitting arrangement. Boleh tak kat depan kedai dia buat pose “STOP, TALK TO THE HAND” tahan aku dari masuk. Kepala hangguk dia. Patutnyer cakaplah elok2. Ni dia terus tahan tangan tak kasi masuk. Mase tu kak long aku dah hangin and menyampah dah. Kami masuk jugak oleh kerana kemaruk nak makan pizza dan tgh kebulor. Masuk dlm ok duduk, pastu tak bleh choose maner nak duduk, kene ikut tekak dorg. Sabo lagi! Dah order2… tunggu la makanan sampai.. rilex lagi. Mase makan aku ngan kak long dok tengok keliling. Korang tau? Staff punyer lah ramai, tp sekor pun tak guna. Sume muka budak2 jahat, mcm budak2 henry gurney baru lepas sekolah. Denagn selebetnye, berkeraknye… mintak order pun tah haper2. Menyampah gilerrr… pastu boleh pulak, mase tgh amek order dorg jerit2 panggil kawan. Bapak dorg keje macam tuh! Haih… Pastu, dorg dah la tutup half of tmpt makan tuh. Ok fini, tutup, tp letak lah signage mengatakan tak boleh duduk situ. Ni bila ade customer yang masuk tmpt tuh. Ade sorg staff ni ckp, “pehal ko bg dorg duduk situ?” pulak...! Ko sedar tak gaji ko tu dari org yang makan kat situ… Courtesy la sket. Pastu, mase balik. Kat counter pembayaran (hallamak, baku sungguh) kak long pun tanpa segan silu sound. Terkulat-kulat manager nyer… Pastu, kami belah!
Penyudah nyer! Saya sangatlah tak berpuas hati dgn KFC HOLDINGS!!!
KITE BAKO-KITE BAKO!!!!

1 comments:

feEzy said...

SAlam, hye Cik Jaja.. sy blogwalking cini.. ternampak blog ni.. hehe.. sgt cantik... sy just nk bersuara sikit je..setiap KFC dan Pizza ade kelemahan dan keistimewaan.. Maybe KFC tesco bukak satu counter sebab die kekurangan staff.. sebab tu la die ambik staff baru.. pasal trainer buat keja lambat tu biasa la.. mana boleh masok2 terus experd cam old staff.. Anda kena paham..every single steps is begins from the first step.. byk benda kena belajar... pasal makanan Tak presentable tuh.. mmg customer berhak bersuara.. tak salah kalo anda teros bersuara.. boleh je kalo nk request ayam tuh.. nk semua besar pon boleh meyhh.. hehe..

pasal kat pizza JJ tuh.. sememangnya masalah besar..walopon terpaksa berato tp ramai je yg nk makan piza.. hehe itu biasa la.. xde benda yg sempurna laa.. pe kata cik jaja salah kan customer yg saje lepak2 dlm pizza tuh, dah abis makan sembang2.. haha..

tak berpihak kepada sesiapa.. just bg pendapt..
Customer Always Rite!! yeahh..
kdg2 perlu bersuara.. dan pastikan di saluran yg betul :D

Post a Comment